Štítky

neděle 1. prosince 2013

TAG || Retro (Návrat do dětství)

Pěkný první adventní večer! :)


Na svém předchozím blogu jsem měla v článcích takové malé nepsané pravidlo, že všedním dnům patřily "náročnější" články a víkendy byly věnované tagům a podobným odlehčujícím článkům. Jak jsem psala už v úvodním článku tohoto blogu, budu sem postupně předělávat nějaké věci z prvního blogu, a při tom je budu aktualizovat.
No a jelikož je víkend, bude první článek patřit právě tagu. Rozhodla jsem se pro Retro tag, který mám od Peti z petralovelyhair, u kterého jsem se minule hezky vyblbla a zavzpomínala jsem si na časy, které v mém případě nejsou zase tak daleko. :)



1. Oblíbený večerníček/pohádka
Můj oblíbený večerníček, pokud si dobře pamatuju, byly vždycky Včelí medvídci, Krteček a Rákosníček. Taky jsem měla hodně ráda Boba a Bobka nebo Pohádky z mechu a kapradí. Včelí medvídky jsem viděla nedávno v televizi a první, co se mi vybavilo byla housenka na loďce, jak zpívá "Já si plavu se svou lodí" nebo divný brouček, který "Chvátal, chvátal, neměl chvíli čas". :D
Oblíbená pohádka byl dřív určitě Mrazík. Do teď je mojí úplně nejoblíbenější pohádkou z dětsví Tři oříšky pro Popelku.



2. Oblíbený interpret/skupina/hudba
Jelikož mi je 20, vyrůstala jsem v době kapel typu Lunetic, Holki, Touch nebo O-Zone a T.a.T.u. Lunetiky a O-Zone jsem milovala a poslouchala jsem je snad pořád! V té době jsem se obecně o hudbu myslím moc nezajímala, takže jsem poslouchala prostě to, co se mi líbilo u ostatních. Málokdy jsme si poslechla něco zahraničního, v té době mě víc brala česká hudba. Když jsem byla starší (okolo 12ti let) a začala jsem si kupovat Bravíčko a tím pádem jsem se o muzice a zahraničních kapelách dozvěděla víc než to, že nějaké existují a začala jsem poslouchat Avril Lavigne, Nickelback, Karmu a P!nk (ty jsme milovali s taťkou!).. Pamatuju si, že celý jeden týden mě drželi Tokio Hotel, ale po tom týdnu mě to přešlo a od té doby je nemám ráda. :D Na víc si bohužel nevzpomenu. Pokud vy ano, napište mi do komentářů a třeba se trefíte do něčeho, na co si vzpomenu dodatečně. Joo!! A taky jsem žrala Šmoulíky samozřejmě!



3. Oblíbená sladkost
Do teď mě drží gumový medvídci, lízátka a pendreky. Samozřejmě, jako asi většina dětí, jsem milovala brambůrky a čokoládu. Teď si dám sice taky ráda, ale už ne tolik. Třeba nechápu, jak jsem jako dítě mohla spořádat dvě tabulky čokolády na jednou. Teď mi stačí dva čtverečky a jsem přeslazená na týden. :) Taky za mě "frčely" takové ty praskací lízátka.. Myslím, že měli tvar nohou a namáčely se do praskacího prášku v pytlíku. A hodně jsme si kupovali i takové lízátko, které vypadalo jako mozek a mělo barevné vrstvy.. Chápete, které myslím? :) A hrozně jsme všichni chtěli takovou tu dlooouhatánskou srolovanou žvýkačku.

4. Oblíbená dětská hra
Jelikož jsem jako úplně malá běhala venku spíš s klukama než s holkama, hráli jsme na bývalé cihelně a v současném dřevoskladě, nebo jak to nazvat na schovávanou, na policisty a na zloděje, kopali jsme si a podobně. Když jsem se začala kamarádit víc s holkama, hrozně rády jsme si hráli na to, že jsme bohaté sestry, chodíme pařit, s klukama, máme kupu zvířat a podobně. A často jsme si hrávali na Čarodějky. Já si tenkrát vymohla, že budu Piper (nebo jak se to píše), vymysleli jsme si vlastní Knihu stínů a hrozně jsme to tenkrát prožívali. :D Taky nás hrozně bavilo vymýšlet vystoupení pro rodiče. Na našem konci vesnice bydlíme já s bratrem, přibližně stejně staré sousedky a vedle odemně o 4 roky mladší sousedka, se kterou jsme se taky hodně kamarádili. Vždycky jsme se sešli u sousedů, kteří měli na dvoře vyvýšený plácek, který vypadal jako pódium, nacvičili jsme si vystoupení a tanečky (vedli to Šmoulové, Lunetic a O-Zone.. Jak jinak :)) a po náležitém prozkoušení a nazkoušení jsme pozvali rodiče a předvedli jim, jak jsme šikovné děti.

5. Oblíbené jídlo v dětství
Jáj, tak to právě že vůbec nevím. Jako malá jsem prý zbožňovala mandarinky, kterých jsem se jednou tak přejedla, že je od té doby jím jenom když jsem nemocná nebo když na ně dostanu na Vánoce z ničeho nic chuť. Ale přímo oblíbené jídlo.. Krupičná kaše! Tu mám ráda do dneška. A určitě řízky a smažený sýr, to mě taky drží do teď. Ale jinak vůbec netuším.
Vím, že jsme s bratrem zbožňovali, když nám mamka nestihla nachystat do školy svačinu, šla s náma před autobusem do obchodu, koupila rohlíky, k tomu nějakou čokoládu a měli jsme to místo svačiny. Prý jí to babička taky jako malé takhle občas dávala. A pamatuju si, že rohlík s čokoládou (nebo s tyčinkou typu Milena, Kaštany..) byl vážně nejlepší! Krucinál, dostala jsem teď na rohlík a čokoládu chuť!

6. Oblíbená dětská knížka
Určitě knížky od Disneyho. Mamka nám je tenkrát předplatila a myslím, že každý měsíc nebo každé tři měsíce nám přišel balíček s asi třema knížkama, které nám mamka četla před spaním a s bratrem jsme to zbožňovali a chtěli je číst pořád dokola a dokola. Pamatuju si, jak jsme si je vzali i na víkend k dědovi a měl nám číst táta. A schválně dělal, že číst neumí, koktal u toho a my jsme se strašně smáli a opravovali jsme ho, radili jsme mu.. Prostě jsme už knížky znali zpaměti. Myslím, že nejraději jsem měla 101 dalmatinů. :)

7. Oblíbené oblečení/ obchod s oblečením
Myslím, že do puberty jsem to nějak extra neřešila. Jako malá jsem nosila to, co mi koupili naši, nebo co jsem dostala po sestřenicích. Vím, že jsem nesnášela rifle, teď je naopak miluju. Abych řekla pravdu, vážně nevím, jaké oblečení jsem měla oblíbené. Ať se zamyslím nad čímkoliv, myslím, že to to nebylo. Rifle jsem neměla ráda, šaty ani sukně jsem neměla moc ráda.. Ptala jsem se i mamky a taky neví. Vyjmenovala mi to, co jsem moc nosit nechtěla, ale oblíbené oblečení prý taky netuší.
Kdybych ale měla odpovědět, co přímo.. Tak jsem asi měla nejoblíbenější oblečení pro panenky, kdy jsem je mohla oblékat pořád dokola a dokola. :D

8. Oblíbený seriál
Vím, že jsem jako malá koukala na Teletubbies (píše se to tak?), na Šmoulíky, na takové ty seriálové pohádky typu Chip a Dale, Kačer Donald a podobně. Jako starší jsem ráda sledovala Přátelé, Čarodějky, Hannu Montanu, Kouzelníky, H2O Stačí přidat vodu (odtud mám mimochodem přezdívku), Simpsonovi, Sue Thomas agentka FBI, S Club 7.. Vím, že toho bylo víc, ale bohužel si nemůžu vzpomenout na další.

9. Idol
Jako idola jsem, myslím, brala Miley, Piper z Čarodějek (přímo roli).. Z chlapů to byl od malička Johnny Depp. Na víc si opravdu nepamatuju.
Ono se to myslím v průběhu času měnilo, jeden čas to byla i Avril, Hannah z nahoře zmiňovaného S Club 7, Orlando Bloom, Dan (jmenoval se tak?) z O-Zone.. Pokaždé někdo jiný z těch, co byli právě "in" a "cool".

10. Oblíbená hláška
Jako malí jsme brali snad všichni z mého okolí jako nejoblíbenější hlášku "Ty vole". Z prvních VyVolených to bylo "To je fičák", v té době se začínalo používat "okey", "jasně", "fajn" a podobné.

Vím, že jsem na plno věcí zapomněla, ale pokud si vy vzpomenete na něco, co bylo "IN" v letech okolo roku 2000 (+/-) a víc, napište do komentářů. Ráda si to připomenu a třeba vám dám za pravdu a uvědomím si, že jsem v TAGu zapomněla na něco "významného". :) Pokud se rozhodnete TAG napsat nebo natočit, budu se těšit na odkaz v komentářích. :)

Žádné komentáře:

Okomentovat